Vzdelávanie je kľúčovou oblasťou, na ktorej by malo záležať celej spoločnosti. Meranie efektívnosti vo vzdelávaní je široko diskutovanou akademickou a odbornou témou. Predkladaný článok je zameraný na zisťovanie efektívnosti 57 základných škôl v meste Bratislava. Použili sme dvojkrokový prístup. Okrem merania výstupovej efektívnosti základných škôl prostredníctvom analýzy neparametrickej metódy Data Envelopment Analysis (DEA) s variabilnou návratnosťou škály (VRS) sme vykonali aj regresné analýzy, aby sme preskúmali súvislosť medzi kontextovými premennými a meraným výstupom. efektívnosť. Z analýzy vyplýva, že dosiahnutá výstupná efektívnosť je pozitívne spojená s technickým vybavením škôl, personálom v školách a vznikom (prestížou) škôl v spoločnosti. Zaznamenali sme negatívnu súvislosť s počtom študentov so špeciálnymi potrebami. Naše zistenia môžu poslúžiť vedeniu mesta, keďže môžu do značnej miery ovplyvniť sledované parametre vlastným rozhodnutím.