Journal of Competitiveness : Scientific Journal from the Field of Management and Economics. No. 1 (2024), pp. 184-205. - Zlín : Fakulta managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně, 2024. ISSN 1804-1728
Online sociálne prostredie poskytuje firmám atraktívne platformy na spojenie a interakciu so spotrebiteľmi. Cieľom tohto dokumentu je optimalizovať marketingové úsilie značiek s cieľom zlepšiť angažovanosť a podiel na trhu v sociálnych médiách. Za týmto účelom definujeme a konceptualizujeme priestor digitálnych sociálnych médií pomocou konceptov homofílie a sociálnej vzdialenosti. Na účely kvantifikácie a hmatateľnejšej praktickej implementácie staviame na Huffovom modeli maloobchodnej gravitácie, ktorý je transponovaný do priestoru sociálnych médií. Model umožňuje vypočítať očakávanú angažovanosť a účasť na trhu sociálnych médií na úrovni značky na základe umiestnenia značky a jej konkurentov a distribúcie aktivity spotrebiteľov v rôznych sociálnych médiách, čím umožňuje optimalizáciu marketingového úsilia prostredníctvom digitálnych (pre-)umiestnenie. Model sa používa u popredných značiek na trhu s atletickou obuvou, aby sa otestovala jeho robustnosť.