1. Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba
Title | Čitateľská gramotnosť a multilinguálna výučba |
---|---|
Parallel title | Reading literacy and multilingual teaching |
Author info | Mária Sztuková |
Author | Sztuková Mária EUBFAJKAJ - Katedra anglického jazyka FAJ |
Source document | Lingua Tyrnaviensis 2011 : zborník príspevkov [z medzinárodnej vedeckej konferencie, Trnava 23. 9. 2011]. S. 94-106. - Trnava : Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity v Trnave, 2011. ISBN 978-80-8082-495-2 |
Document kind | schedule of articles from year books |
Language | Slovak |
Country of Edition | Slovak Republic |
systematics | 37 - Výchova. Vzdelávanie. Vyučovanie |
Keywords | vzdelávanie * gramotnosť * zásoba slovná * výskum * Slovensko * OECD |
Annotation | Na Slovensku, ale aj v mnohých ďalších krajinách, sa znižuje čitateľská a hovorová gramotnosť (slovná zásoba). Čitateľská gramotnosť ako porozumenie, použitie a uvažovanie o písanom texte je dôležitá z dôvodu dosiahnutia osobných cieľov, rozvoja osobných znalostí a potenciálu a na zaradenie sa do spoločnosti. V niektorých krajinách má tento vývoj veľmi negatívny vplyv na priemernú slovnú zasobu používanú absolventami školy, ktorí potom nie sú schopní naplniť očakávania pre úspešné zaradenie sa na súčasnom pracovnom trhu. Priemerný výsledok testu čitateľskej gramotnosti PISA pre Slovensko bol 2 (skoro 3), čo bol výsledok pod úrovňou priemeru OECD. |
Public work category | Reports at home scientific conferences |
Database | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ |
No. of Archival Copy | E12 01820-003, originál dokumentu |