MANEKO : časopis o ekonomike a manažmente priemyselných podnikov : [vedecký časopis]. Roč. 14, č. Špeciálne číslo (2022), s. 50-57. - Bratislava : SPEKTRUM STU, 2022 ; Inovácie v univerzitnom vzdelávaní. Medzinárodné vedecké kolokvium. ISSN 1338-5127
Prechod na dištančnú online výučbu počas pandémie nastavil zrkadlo využívaniu online nástrojov na efektívnu prácu a vzdelávanie nielen na vysokých školách. Rýchly prechod do online priestoru ukázal široké možnosti poskytovaných nástrojov a prostriedkov, ktoré je možné využívať aj po skončení pandémie. Cieľom príspevku je zamyslenie sa nad niektorými nástrojmi na efektívne uskutočňovanie prednášok v online priestore, ktoré sú dostupné v súčasnosti. Do analýzy sú zaradené MS Teams, Zoom a WebinarJam. Z hľadiska praktickej dostupnosti možno vyhodnotiť Teams za efektívny nástroj, no k výhodám ostatných nástrojov patrí skôr možnosť masívnejších prednášok, predovšetkým s pasívnou účasťou poslucháčov. Všetky nástroje dokážu sprostredkovať študentom tak prezentácie, ako aj zdieľanie obrazovky, dotazníky, či komunikáciu prostredníctvom chatu, len pri požívaní je väčšinou potrebné na strane poskytovateľa prednášok uhradiť licenčné poplatky