Počet záznamov: 1
Vplyv podnikovej kultúry na finančnú stratégiu a finančné rozhodovanie
Názov Vplyv podnikovej kultúry na finančnú stratégiu a finančné rozhodovanie Autorské údaje Miroslava Ostrihoňová, Zuzana Joniaková Autor Ostrihoňová Miroslava EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM Spoluautori Joniaková Zuzana EUBFPMKPM - Katedra manažmentu FPM Zdrojový dokument Trendy a výzvy rodinného podnikania a nástupníctva I. : zborník vedeckých statí - Proceedings of Scientific Articles. S. 96-119. - Bratislava : [Fakulta podnikového manažmentu EU], 2024 / Hajduová Zuzana ; Markovič Peter ; Hampel Katarzyna ; Bobenič Hintošová Aneta ; Konečný Michal. ISBN 978-80-225-5153-3 Druh dokumentu rozpis článkov zo zborníkov Jazyk dokumentu slovenčina Krajina vydania Slovenská republika Heslá kultúra podniková * rozhodovanie finančné * podnik * výkonnosť podniku * ciele finančné * konkurencieschopnosť Anotácia Podniková kultúra je dôležitou súčasťou každého podniku. Finančná stratégia a finančné rozhodovanie má rozhodujúci význam a dopad na kondíciu a životnosť každého podniku. Prepojenie podnikovej kultúry na finančné stratégie a finančné rozhodovanie podniku je kľúčové v budovaní budúcnosti podniku. Tie podniky, ktorým sa uvedené podarí zaviesť do praxe majú vyššiu šancu uspieť na konkurenčnom trhu. V teoretickej časti príspevku sú definované kľúčové pojmy a analyzované existujúce vedecké štúdie z oblasti podnikovej kultúry a jej vplyvu na finančnú výkonnosť podnikov. Príspevok identifikuje a hodnotí vybrané dimenzie podnikovej kultúry, ktoré prispievajú k efektívnemu finančnému rozhodovaniu a dlhodobej finančnej stabilite podniku. Výsledky ukazujú, že silná a pozitívna podniková kultúra, charakterizovaná nízkou mocenskou vzdialenosťou, kolektivizmom, feminitou, ochotou prijímať riziko, dlhodobou orientáciou a umiernenosťou, má významný pozitívny dopad na finančnú výkonnosť podniku. Diskusia sa zameriava na súčasné trendy a budúce smerovanie problematiky, pričom zdôrazňuje potrebu zosúladenia finančných stratégií s hodnotami a normami podnikovej kultúry. Štúdia prispieva k pochopeniu, ako môžu podniky efektívne využívať podnikovú kultúru na podporu svojich finančných cieľov a zvyšovanie konkurencieschopnosti na globálnom trhu. Kategória EPC Vedecké práce v domácich recenzovaných vedeckých zborníkoch, monografiách Báza dát PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ Archív EPC E24 00289-005, kópia plného textu
Názov súboru Veľkosť Typ prístupu PDF zabezpečené 481.5 KB dostupné po prihlásení článok
Počet záznamov: 1