Vytlačiť
1. Gramotnosť z pohľadu OECD vo vzťahu k vybraným ukazovateľom
Názov | Gramotnosť z pohľadu OECD vo vzťahu k vybraným ukazovateľom | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Súbežný názov | Literacy from the OECD Point of View in the Relationship to Selected Indicators | ||||||||
Autorské údaje | Daša Belkovicsová | ||||||||
Autor | Belkovicsová Daša EUBFNHKFI - Katedra financií FNH | ||||||||
Zdrojový dokument | Paidagogos : časopis pro pedagogiku v souvislostech. Č. 2 (21. prosince 2019), s. 5-15 online. - [Olomouc] : Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2019. ISSN 1213-3809 | ||||||||
Výstup z projektu | VEGA 1/0215/18 Finančná pozícia sektora domácností vo väzbe k rodovo citlivému rozpočtovaniu a sociálnej nerovnosti | ||||||||
Poznámky | VEGA 1/0215/18 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | slovenčina | ||||||||
Krajina vydania | Česká republika | ||||||||
Heslá | vzdelávanie * gramotnosť * gramotnosť finančná * vedomosti * vedy prírodné * matematika * porovnanie medzinárodné * testy * štúdie * kvalita vzdelávania * financie * OECD * Slovensko | ||||||||
Anotácia | Vymedzenie ľudského kapitálu a gramotnosti z pohľadu OECD. Štúdia PISA, ktorá zisťuje funkčnú gramotnosť, zaznamenáva výsledky vzdelávania z pohľadu požiadaviek trhu práce. Štúdia PISA 2015 - pokračujúci trend znižovania výkonov slovenských žiakov v rámci všetkých úrovní testovanej gramotnosti (vrátane finančnej), pričom najväčšie problémy sú zaznamenané v oblasti čitateľskej gramotnosti. Vplyv vybraných faktorov na úspešnosť žiakov v testovaní PISA. | ||||||||
Kategória EPC | Vedecké práce v zahraničných nekarentovaných časopisoch | ||||||||
Báza dát | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Archív EPC | E20 00054-001, kópia plného textu | ||||||||
|