Vytlačiť
1. The ICT Sector evolution in an industrial region of Slovakia
Názov | The ICT Sector evolution in an industrial region of Slovakia | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Autorské údaje | Oto Hudec, Miriam Šebová | ||||||||
Autor | Hudec Oto | ||||||||
Spoluautori | Šebová Miriam | ||||||||
Zdrojový dokument | Ekonomický časopis : časopis pre ekonomickú teóriu, hospodársku politiku, spoločensko-ekonomické prognózovanie = journal for economic theory, economic policy, social and economic forecasting. Roč. 60, č. 1 (2012), s. 65-82. - Bratislava : Ekonomický ústav SAV, 2012. ISSN 0013-3035 | ||||||||
Druh dokumentu | rozpis článkov z periodík | ||||||||
Jazyk dokumentu | angličtina | ||||||||
Krajina vydania | Slovenská republika | ||||||||
Systematika | 338.1 - Hospodárska situácia | ||||||||
Heslá | technológie informačné * technológie komunikačné * systémy informačné * Slovensko * rozvoj regionálny * kooperácia | ||||||||
Anotácia | Sektor informačno-komunikačných technológií (IKT) sa v posledných dvoch desaťročiach stal významným v odvetvovej štruktúre regionálnych ekonomík. Napriek tomu, že ide o relatívne mladé odvetvie ekonomiky, počet existujúcich firiem a zamestnancov v IKT je značný. Bathelt, Malmberg, Maskell (2004) a Trippl et al. (2009) objasnili dva rôzne zdroje znalostných liniek v rámci IKT sektora. Prvým sú lokálne zdroje znalostí (tzv. lokálny šum) a druhým znalosti získavané z vonkajšieho prostredia (tzv. globálne toky). Vzorce znalostných interakcií sa rôznia v závislosti od veľkosti, ekonomickej štruktúry a historických súvislostí sledovaných miest a regiónov. Analýza znalostných liniek v IKT sektore v regióne Východné Slovensko. Vývoj súčasného IKT sektora s väzbami na predchádzajúce priemyselné odvetvia, dôležitosť lokálnych a externých znalostných liniek, sociálneho kapitálu ako aj potenciál na klastrovanie. | ||||||||
Báza dát | ČLÁNKY | ||||||||
Odkazy | (1) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
Odkazy | PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika | ||||||||
Čísla | 2012: 1-5 | ||||||||
|