Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 42 : Bezvládie, ultraradikálne hnutie, ktoré odmieta a popiera akúkoľvek štátnu moc, autoritu, spoločenskú organizáciu. Často využíva individuálny teror. Požaduje absolútnu slobodu jednotlivca. Anarchizmus vznikol v 40. rokoch 19. storočia.
327 - Medzinárodná politika. Medzinárodné politické vzťahy. Svetová politika. Zahraničná politika
Zdroj overenia údajov
Hodás Milan a kol. Malý parlamentný slovník, [Bratislava], Kancelária Národnej rady Slovenskej republiky, 2017, s. 44 : Jednostranné, bilaterálne alebo multilaterálne písomné vyhlásenie štátu, štátov alebo medzinárodných organizácií k zásadným vnútropolitickým alebo medzinárodnopolitickým otázkam.
316.7 - Civilizácia. Spôsob života. Sociálna komunikácia. Ideológia
32 - Politika
Zdroj overenia údajov
Eisler, Jan. Výkladový ekonomický slovník podnikateľa, Žilina: Poradca, 2003, s. 56 : Sústava predstáv a názorov, teoretických poznatkov zo všetkých častí a oblastí ľudskej činnosti, ktoré zodpovedajú potrebám určitej spoločnosti, resp. jej častí. Ideológia môže pôsobiť na vývoj ľudstva a spoločnosti v určitom, hoci dobre myslenom záujme, ale tiež v zlom záujme.
Šíbl Drahoš a kol. Encyklopédia medzinárodných organizácií, výkladový slovník A-Ž, Sprint, 1997, s. 198 : Program konzervatívnych strán vychádzajúci zo zachovania tradičných hodnôt a noriem, usilujúci o zachovanie jestvujúceho politického stavu. Presadzovanie voľného podnikania s požiadavkou nízkeho zdanenia podnikateľov.
Sivák Rudolf a kol. Slovník znalostnej ekonomiky, Bratislava: Sprint dva, 2011, s. 247 : Proces, v ktorom politickí kandidáti a politické strany komunikujú jednotlivcom a skupinám voličov konkurencieschopnú ponuku (myšlienky, sľuby), aby uspokojili ich potenciálne potreby a tým získali ich hlasy vo voľbách. Podmienkou uplatnenia politického marketingu je demokracia, demokratický volebný systém. Marketingové aktivity politických subjektov sú výrazne ovplyvňované politickým a legislatívnym prostredím.
316.6 - Sociálne správanie. Psychologická sociológia. Sociálna psychológia
32 - Politika
Zdroj overenia údajov
Veľká ekonomická encyklopédia, výkladový slovník AŽ, Sprint, 2002, s. 895 : Odraz súčasných názorov, postojov i nálad spoločnosti. Má silnú dynamiku, môže sa rýchlo meniť. Verejná mienka je daná spoločenstvom záujmov, znalostí a tradícií.
Eisler, Jan. Výkladový ekonomický slovník podnikateľa, Žilina: Poradca, 2003, s. 144 : Druh činnosti v odbore verejnej správy, ktorá nie je mocou výkonnou, ale zákonodarnou, dáva smer a vytvára mocenské pomery. Je to činnosť, ktorá je zameraná na získanie a upevnenie štátnej moci, obhajuje tzv. verejné záujmy.
Báza dát
250h - ekoindex
Odkazy
(252) - PERIODIKÁ - Zviazaný ročník periodika
(636) - PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
(750) - ČLÁNKY
(1) - ELEKTRONICKÉ ZDROJE
(1000+) - KNIHY
(16) - PERIODIKÁ - Súborný záznam periodika
Citácie
predmetové heslo
Tieto stránky využívajú súbory cookies, ktoré uľahčujú ich prezeranie. Ďalšie informácie o tom
ako používame cookies.