Number of the records: 1
Exploring the Factors Affecting Students’ Internet Habits, Self-Efficacy in E-Learning, and Academic Achievement: Structural Equation Modeling Approach
Title Exploring the Factors Affecting Students’ Internet Habits, Self-Efficacy in E-Learning, and Academic Achievement: Structural Equation Modeling Approach Translation Skúmanie faktorov ovplyvňujúcich internetové návyky študentov, e-learningové sebavedomie a študijné výsledky: Prístup modelovania štrukturálnych rovníc Author info Senad Bećirović, Mersad Dervic, aut. Boris Mattoš Author Bećirović Senad EUBFMVKDV - Katedra medzinárodných ekonomických vzťahov a hospodárskej diplomacie FMV Co-authors Dervic Mersad Another authors Mattoš Boris EUBFMVKMV - Katedra medzinárodných politických vzťahov FMV Source document Sage Open : [Open Access Publication from SAGE]. Vol. 15, no. 2 (2025), pp. 1-21. - Thousand Oaks : SAGE. ISSN 2158-2440 DOI 10.1177/21582440251339286 Note Registrovaný: Web of Science. - Registrovaný: CCC Document kind schedule of articles from year books Language English Country of Edition United States of America Keywords internet * študenti * učenie strojové * vzdelávanie elektronické * sebavedomie Annotation Cieľom tohto výskumu je preskúmať premenné, ktoré by mohli ovplyvniť internetové návyky študentov univerzitného štúdia, ich sebavedomie v oblasti e-vzdelávania a akademické výsledky v technologicky vylepšenom prostredí výučby a učenia. Na dosiahnutie vyššie uvedeného cieľa bol použitý model úspešnosti informačného systému (ISS) a model akceptácie technológií (TAM). Celkovo 371 študentov odpovedalo na online dotazník. Na overenie hypotetického modelu a preskúmanie, či údaje zodpovedajú výskumnému rámcu, bolo vykonané modelovanie štrukturálnych rovníc (SEM) a konfirmačná faktorová analýza (CFA). Analýza korelácie osôb odhalila najsilnejšiu pozitívnu a významnú koreláciu medzi zámerom používať e-vzdelávanie a spokojnosťou používateľov, ako aj medzi sebavedomím v oblasti e-vzdelávania a internetovými návykmi, zatiaľ čo mierne negatívne a významné korelácie boli zistené medzi úzkosťou z používania počítača a spokojnosťou používateľov a technologickou zložitosťou a spokojnosťou používateľov. Výsledky štúdie ďalej odhalili, že internetové návyky a sebavedomie v oblasti e-vzdelávania významne predpovedajú akademické výsledky študentov. Public work category Scientific titles in foreign carented magazines and noticed year-books Registered in WOS Database PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ No. of Archival Copy E25 00241-001, online
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 754.7 KB publicly available article
Number of the records: 1