Number of the records: 1
Spotrebitelia v prostredí zeleného marketingu a greenwashingu
Title Spotrebitelia v prostredí zeleného marketingu a greenwashingu Parallel title Consumers in the Environment of Green Marketing and Greenwashing Author info Andrea Seberíni, Katarína Izáková, Martin Hronec Author Seberíni Andrea Co-authors Izáková Katarína Hronec Martin Source document Ekonomika a spoločnosť : recenzovaný vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Roč. 25, č. 1 (2024), s. 5-19. - Banská Bystrica : Belianum, 2024. ISSN 2729-8213 DOI 10.24040/eas.2024.25.1.5-19 Document kind schedule of articles from periodics Language Slovak Country of Edition Slovak Republic Keywords greenwashing * spotrebitelia * marketing environmentálny * udržateľnosť * prostredie životné * Slovensko Annotation Významným problémom, ktorý sa objavuje v diskurzívnych praktikách zeleného marketingu, je nárast greenwashingu; spoločnosti poskytujúce irelevantné, nadhodnotené alebo nepravdivé informácie o udržateľnosti produktu. To vyvoláva množstvo problémov, ktoré ešte neboli dôsledne preskúmané. Táto štúdia využíva skupinové diskusie na poskytnutie jedného z prvých hodnotení vplyvu greenwashingu na spotrebiteľov. Tri pološtruktúrované skupinové rozhovory so 14 účastníkmi vo veku 20-45 rokov pomocou reflektívnej tematickej analýzy. Cieľom štúdie je získať prvé poznatky o tom, ako spotrebitelia vnímajú rôzne zelené marketingové stratégie. Zistenia z diskusií v cieľovej skupine naznačujú, že zdroj správ, zelené značky, vnímanie značky a známosť značky majú silný vplyv na vnímanú dôveryhodnosť správy. Vplyv zverejnenia stratégií greenwashingu na nákupné správanie je ovplyvnený viacerými faktormi, ale aj v prípadoch, keď to priamo nevedie k zmene nákupného správania, sa spotrebitelia domnievali, že informácie o greenwashingu sú dôležité pre ich celkový rozhodovací proces. Pozorované zhoršenie dôvery spotrebiteľov v značky produktov v reakcii na greenwashing podkopáva potenciál zeleného marketingu a prispieva k poškodeniu dobrého mena výrobcov. Čo je z praktického hľadiska dôležitejšie, táto štúdia ukazuje dôkazy o vplyve greenwashingu na dôveryhodnosť a otvára cestu pre ďalší výskum. Database ARTICLES References PERIODIKÁ-Súborný záznam periodika Numbers 2024: 1
File name Size Typ prístupu Plný text PDF 278.6 KB publicly available article
Number of the records: 1