Number of the records: 1  

Influence of Health-Conscious Consumer Behaviour on Consumer Ethnocentrism During the COVID-19 Pandemic

  1. Title Influence of Health-Conscious Consumer Behaviour on Consumer Ethnocentrism During the COVID-19 Pandemic
    TranslationVplyv spotrebiteľského správania uvedomujúceho si zdravie na spotrebiteľský etnocentrizmus počas pandémie COVID-19
    Author infoMarián Čvirik, Monika Naďová Krošláková, Ivona Milić Beran, Romana Capor Hrosik, Peter Drábik
    Author Čvirik Marián EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Co-authors Naďová Krošláková Monika EUBOBFKCR - Katedra cestovného ruchu OBF
    Milić Beran Ivona
    Capor Hrosik Romana
    Drábik Peter EUBOBFKMA - Katedra marketingu OBF
    Source document Economic Research. Vol. 36, no. 1 (2023), pp. 1510-1526. - Pula : Juraj Dobrila University of Pula. ISSN 1331-677X
    DOI 10.1080/1331677X.2022.2090402
    NoteI-22-104-00. - Registrovaný: Scopus
    Document kindschedule of articles from periodics
    LanguageEnglish
    Country of EditionCroatia
    Keywords správanie spotrebiteľa * spotrebitelia * vedomie * hospodárstvo národné * pandémia
    AnnotationCieľ článku je štvornásobný: (1) identifikovať úroveň zdravotného vedomia počas pandémie na Slovensku a v Chorvátsku a poukázať na možný vplyv vybraných demografických faktorov na túto mieru, (2) identifikovať mieru vplyvu etnocentrizmu počas pandémie na Slovensku a v Chorvátsku a v tomto rozsahu preskúmať vplyv zvolených demografických faktorov, (3) preskúmať prepojenie zdravotného vedomia ako faktora ovplyvňujúceho spotrebiteľský etnocentrizmus a (4) identifikovať rozdiely v skúmaných premenných Chorvátska a Slovensko. Článok je podporený primárnym prieskumom na 459 respondentoch v Chorvátsku a 429 respondentoch na Slovensku. S odkazom na naše ciele sme sformulovali výskumné otázky a hypotézy, na ich zodpovedanie a overenie sme zvolili test ANOVA a regresnú analýzu. Výsledky poukazujú na vysokú úroveň zdravotného uvedomenia respondentov a priemernú (v prípade Slovenska) a nadpriemernú (v prípade Chorvátska) mieru spotrebiteľského etnocentrizmu. Výsledky poukazujú na nízky vzťah medzi skúmanými premennými. Výsledky je možné aplikovať teoreticky aj prakticky v rôznych oblastiach.
    Public work categoryScientific titles in foreign carented magazines and noticed year-books
    Registered inWOS
    Registered inSCOPUS
    DatabasePUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    No. of Archival CopyE23 00028-001, online

    File nameSizeTyp prístupu
    Plný text PDF2.3 MBpublicly available
Number of the records: 1  

  This site uses cookies to make them easier to browse. Learn more about how we use cookies.