Ekonomika cestovného ruchu a podnikanie : vedecký časopis Obchodnej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave : cestovný ruch - všeobecná ekonomika - obchod - služby - podnikanie - regionálny rozvoj. Roč. 14, č. 2 (2022), s. 90-98. - Bratislava : Katedra služieb a cestovného ruchu OBF EU, 2022. ISSN 2453-9988
Cieľom tohto príspevku je vykonať analýzu sentimentu vyšehradského regiónu prostredníctvom platformy sociálnych médií – Twitter. Krajiny Vyšehradskej štvorky sú v zámorských krajinách z hľadiska cestovného ruchu vnímané ako jeden región. Spoločnými marketingovými aktivitami v cestovnom ruchu vytvárajú značku destinácie Discover Central Europe. Tento dokument skúma vnímanie týchto krajín a ich cieľovej značky prostredníctvom tweetov, krátkych textov publikovaných na Twitteri. Metodologická časť popisuje spôsob, akým postupujeme k výsledkom. Skóre analýzy sentimentu sme získali prostredníctvom nástroja Azure Learning Machine, ktorý nám pomohol identifikovať obsah skúmaných tweetov. Výsledky ukazujú, že počet tweetov spojených so značkou Discover Central Europe sa v priebehu rokov menil, avšak tento pojem nie je bežný v súvislosti s pojmom cestovný ruch alebo krajiny Vyšehradskej štvorky. Hlavná časť tohto výskumu, analýza sentimentu, ukazuje, že priemerná hodnota výrazu Discover Central Europe je 0,66, čo sa považuje za pozitívne vnímanie. Naše výsledky boli štatisticky testované prostredníctvom t-testu, ktorý zamietol našu hypotézu o neutrálnom vnímaní skúmaných tweetov.
Public work category
Scientific titles in home not carented magazines and other year-books