Počet záznamov: 1  

Gramotnosť z pohľadu OECD vo vzťahu k vybraným ukazovateľom

  1. Názov Gramotnosť z pohľadu OECD vo vzťahu k vybraným ukazovateľom
    Súbežný názovLiteracy from the OECD Point of View in the Relationship to Selected Indicators
    Autorské údajeDaša Belkovicsová
    Autor Belkovicsová Daša EUBFNHKFI - Katedra financií FNH
    Zdrojový dokumentPaidagogos : časopis pro pedagogiku v souvislostech. Č. 2 (21. prosince 2019), s. 5-15 online. - [Olomouc] : Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2019. ISSN 1213-3809
    PoznámkyVEGA 1/0215/18
    Druh dokumenturozpis článkov z periodík
    Jazyk dokumentuslovenčina
    Krajina vydaniaČeská republika
    Heslá vzdelávanie * gramotnosť * gramotnosť finančná * vedomosti * vedy prírodné * matematika * porovnanie medzinárodné * testy * štúdie * kvalita vzdelávania * financie * OECD * Slovensko
    AnotáciaVymedzenie ľudského kapitálu a gramotnosti z pohľadu OECD. Štúdia PISA, ktorá zisťuje funkčnú gramotnosť, zaznamenáva výsledky vzdelávania z pohľadu požiadaviek trhu práce. Štúdia PISA 2015 - pokračujúci trend znižovania výkonov slovenských žiakov v rámci všetkých úrovní testovanej gramotnosti (vrátane finančnej), pričom najväčšie problémy sú zaznamenané v oblasti čitateľskej gramotnosti. Vplyv vybraných faktorov na úspešnosť žiakov v testovaní PISA.
    Kategória EPCVedecké práce v zahraničných nekarentovaných časopisoch
    Báza dátPUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ
    Archív EPCE20 00054-001, kópia plného textu

    Názov súboruVeľkosťTyp prístupu
    Plný text PDF414.3 KBz IP adresy SEK po prihlásení
    článok

    článok