Ekonomika a spoločnosť : recenzovaný vedecký časopis Ekonomickej fakulty Univerzity Mateja Bela v Banskej Bystrici. Roč. 25, č. 1 (2024), s. 5-19. - Banská Bystrica : Belianum, 2024. ISSN 2729-8213
Balenie ohľaduplné k životnému prostrediu je dôležitým nástrojom rozvoja a sprostredkovania hodnoty značky, získania náskoku na trhu a formovania nákupného správania spotrebiteľov. Je však dôležité mať na pamäti, že súčasní spotrebitelia očakávajú obaly šetrné k životnému prostrediu, pretože si čoraz viac uvedomujú otázky ochrany životného prostredia. Účelom štúdie je preskúmať, ako je nákupné správanie spotrebiteľov ovplyvnené zelenými obalmi vo vzťahu k environmentálnemu povedomiu a udržateľnosti. Cieľom štúdie je najmä pochopiť, ako zákazníci vnímajú a oceňujú ekologické obalové materiály, ako sú recyklovateľné alebo biologicky rozložiteľné náhrady, a ako tieto názory ovplyvňujú ich nákupné rozhodnutia. Respondentom bolo následne zadaných dvestosedemdesiatdeväť (279) dotazníkov, z ktorých dvestosedemdesiat (270) bolo riadne vyplnených a vyhľadaných. Údaje získané od respondentov štúdie boli analyzované pomocou korelačnej a regresnej analýzy. Zistenia štúdie odhalili, že zelené balenie má pozitívny a významný vplyv na nákupné správanie spotrebiteľov. Na základe zistení sa odporučilo, aby firmy vytvorili obaly produktov, ktoré sa môžu ľahko rozložiť, aby sa znížili environmentálne škody, ktoré obaly spôsobujú.