1. Gramotnosť z pohľadu OECD vo vzťahu k vybraným ukazovateľom
Title | Gramotnosť z pohľadu OECD vo vzťahu k vybraným ukazovateľom | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Parallel title | Literacy from the OECD Point of View in the Relationship to Selected Indicators | ||||||||
Author info | Daša Belkovicsová | ||||||||
Author | Belkovicsová Daša EUBFNHKFI - Katedra financií FNH | ||||||||
Source document | Paidagogos : časopis pro pedagogiku v souvislostech. Č. 2 (21. prosince 2019), s. 5-15 online. - [Olomouc] : Paidagogos - spolek pro filosofii, teorii a praxi výchovy a vzdělávání, 2019. ISSN 1213-3809 | ||||||||
Výstup z projektu | VEGA 1/0215/18 Finančná pozícia sektora domácností vo väzbe k rodovo citlivému rozpočtovaniu a sociálnej nerovnosti | ||||||||
Note | VEGA 1/0215/18 | ||||||||
Document kind | schedule of articles from periodics | ||||||||
Language | Slovak | ||||||||
Country of Edition | Czech Republic | ||||||||
Keywords | vzdelávanie * gramotnosť * gramotnosť finančná * vedomosti * vedy prírodné * matematika * porovnanie medzinárodné * testy * štúdie * kvalita vzdelávania * financie * OECD * Slovensko | ||||||||
Annotation | Vymedzenie ľudského kapitálu a gramotnosti z pohľadu OECD. Štúdia PISA, ktorá zisťuje funkčnú gramotnosť, zaznamenáva výsledky vzdelávania z pohľadu požiadaviek trhu práce. Štúdia PISA 2015 - pokračujúci trend znižovania výkonov slovenských žiakov v rámci všetkých úrovní testovanej gramotnosti (vrátane finančnej), pričom najväčšie problémy sú zaznamenané v oblasti čitateľskej gramotnosti. Vplyv vybraných faktorov na úspešnosť žiakov v testovaní PISA. | ||||||||
Public work category | Scientific titles in foreign not carented magazines and other year-books | ||||||||
Database | PUBLIKAČNÁ ČINNOSŤ | ||||||||
No. of Archival Copy | E20 00054-001, kópia plného textu | ||||||||
|